רוצים לעבור לעצמאות סולארית? להיות ללא תלות בגורמים חיצוניים כמו חברת חשמל? בואו לשמוע על מערכות אגירה

תחזוקת מערכות סולאריות

השאירו פרטים

אין חולק על החשיבות הרבה בשמירה על כדור הארץ מפני זיהום האוויר וההתחממות הגלובלית. גם המתנגדים הגדולים ביותר לצעדים שננקטים במאבק הזה, מודים כי מדובר על בעיה אמיתית, רק שהם גורסים שמדובר על בעיה קטנה יותר ממה שחושבים או שדרכי הפעולה פוגעות בערכים אחרים. כך או כך, אחת הבעיות הגדולות בניסיון לשמור על כדור הארץ היא העובדה שאנשים כבר התרגלו לצורת החיים הכוללת שימוש תכוף באמצעיים מזהמים, ועד שלא תהיה חלופה מספקת, אין סיכוי בעולם שמשהו ישתנה. אמנם, לא הכול כל כך שחור – למשל – נושא זיהום האוויר מרכבים מתחיל לקבל פתרון בדמות רכבים חשמליים אשר השימוש בהם צובר תאוצה, עד כדי שחברות רבות מתחילות להבין שאם לא ייצרו רכבים חשמליים הם יישארו מאחור. פתרון נוסף הוא מערכות סולאריות לקבלת אנרגיה מהשמש, אך כדי שהן יעבדו בצורה מקסימלית צריך לדאוג לתחזוקת מערכות סולאריות.

בעיית ייצור החשמל עבור רכבים חשמליים

גם אם הרכבים החשמליים אינם צורכים דלק כמו רכבי בנזין רגילים, עדיין עבור ייצור החשמל הרב שהם צורכים בכדי למלא את הבטרייה ברכב, נדרשים דלקים רבים הגורמים לזיהום אוויר. ולכן, הפתרון היחיד שיגרום לכך שהרכבים החשמליים לא יהיו מזהמים הוא ייצור של חשמל ירוק באמצעות מערכות סולאריות המפיקות את החשמל על ידי קרני השמש, ולא באמצעות חומרים מזהמים כמו נפט או פחם. מערכות סולאריות ניתנות להתקנה על גגות מבנים, ורבים בוחרים בהם בכדי להיפטר מהתלות מהצורך לקבל חשמל מחברת החשמל, ועל הדרך לסייע למלחמה על כדור הארץ בעזרת האצת המעבר לשימוש עם חשמל ירוק.

מהי בעצם מערכת סולארית?

מערכות סולאריות הן מערכות מתקדמות לייצור חשמל, אשר מורכבות בגגות מבנים ומסוגלות להמיר את קרני השמש הנקלטות באמצעות פאנלים מיוחדים לחשמל בו ניתן להשתמש לכל מטרה בדיוק כמו החשמל שמגיע אלינו מחברת החשמל באמצעות רשת החשמל הרגילה. כל מערכת סולארית מורכבת משלושה חלקים עיקריים: החלק הגדול והיקר ביותר הם הלוחות הסולאריים אשר ככל שפורסים כמות גדולה יותר שלהם, כך המערכת מקבלת יותר מקרני השמש וממילא מסוגלת לייצר יותר חשמל. חלק נוסף הוא הממיר אשר מטרתו להמיר את זרם החשמל המופק באמצעות המערכת מזרם DCלזרם בו נעשה שימוש ברשת החשמל בישראל -AC. החלק האחרון הוא מונה אשר בעזרתו אפשר לדעת כמה חשמל המערכת מייצרת.

למה משתלם להתקין מערכת סולארית?

התקנה של מערכת סולארית תחסוך לכם לא מעט כסף בתשלומים החודשיים לחברת החשמל, ולכן אין סיבה שהיא לא תהיה משתלמת. עם זאת צריך לזכור שבשביל להתקין את המערכת יש צורך בגג פנוי גדול מספיק, בכדי שכמות החשמל שהמערכת תייצר תוכל להיות מספיק גדולה בשביל לכסות את עלות התקנת המערכת בתוך כמה שנים. במקרה ובו הגג קטן יחסית, כדאי להזמין אנשי מקצוע שיתנו הערכה לגבי כמות החשמל שמערכת שתותקן במקום תוכל לייצר, ואז לבצע את החישובים האם ההתקנה תהיה משתלמת עבורכם או לא.

כיצד מתבצעת תחזוקת מערכות סולאריות?

תחזוקת מערכות סולאריות היא אמנם לא משהו מורכב או יקר, אך בהחלט משהו שכדאי מאוד שתקפידו לבצע אותו בזמן בכדי לדאוג שהמערכת תתפקד כמו שצריך ותוכל להפיק את מקסימום החשמל שהיא מסוגלת. את התחזוקה מבצעת חברה כמו סלע תשתיות המבצעת פעולות כמו ניקוי מערכות סולאריות וכלל הפעולות הנדרשות בכדי לוודא את פעילותה התקינה של המערכת. במקרים נדירים ישנם גם תקלות ובעיות שונות בתפקודה של המערכת, ויש לבצע תיקון מערכות סולאריות אך ורק אצל חברה מקצועית ובעלת ידע וניסיון כמו סלע תשתיות בכדי לוודא את איכות התיקון.

לקריאה על שרטוט מערכות סולאריות לחצו כאן >>

מוזמנים לקרוא גם על גדר סולארית

וגם על חווה סולארית

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

חדש: משרד האנרגיה מאשר הקמת דונם סולארי בחלקה א' בכל נחלה – בהליך מהיר ומקוצר

בשורה לכל בעלי הנחלות במושבים הכפריים במדינת ישראל: מעכשיו ניתן להקים דונם סולרי בחלקה א׳ בכל נחלה – בהליך מהיר ומקוצר ולייצר אנרגיה ירוקה ומקור הכנסה משמעותי! היכן וכיצד ניתן להקים שדה סולארי? הקמת מתקנים פוטו וולטאיים בתחום חלקה א' של יישוב כפרי, הינה מתוקף תמ"א 1. היא מתייחסת לשטח בגודל של עד 1 דונם

קרא עוד ›
פאנל סולארי

אגירת אנרגיה סולארית

בעידן שבו המודעות לשימוש באנרגיה ירוקה ומתחדשת גוברת, אנרגיה סולארית נחשבת לאחת הדרכים המבטיחות ביותר לטיפול במשבר האקלים. אנשי מקצוע ומדענים ברחבי העולם מתמקדים בפיתוח טכנולוגיות לאגירת אנרגיה סולארית, במטרה להפוך אותה ליותר יעילה ונגישה. אף על פי שהשימוש באנרגיה סולארית נושא בחובו יתרונות רבים, קיימת בעיה מרכזית אחת: התלות בתנאי מזג האוויר ובשעות היום.

קרא עוד ›
מערכות סולאריות מסחריות

מערכת סולארית לעסק – לשמש יש פוטנציאל עסקי גדול. אל תפספסו אותו

בנוסף ליתרונות שמגלמת כל מערכת סולארית, לרבות מערכות סולאריות ביתיות, מערכת סולארית לעסק מגלמת מספר יתרונות ספציפיים ומשמעותיים לבעלי חברות ועסקים. עוד ועוד עסקים רותמים את קרני השמש לצורך טובת הסביבה וטובתם העסקית. במאמר זה נעסוק על מה שתרוויחו בתור בעלי חברות ועסקים ע"י הקמת מערכת סולארית, נפרט סוגים שונים של מערכות סולאריות רלוונטיות לכם

קרא עוד ›
דילוג לתוכן