רוצים לעבור לעצמאות סולארית? להיות ללא תלות בגורמים חיצוניים כמו חברת חשמל? בואו לשמוע על מערכות אגירה

תהליך הפקת אנרגיה חשמלית מקרני השמש

השאירו פרטים

פירקנו לארבעה שלבים את תהליך הפקת האנרגיה החשמלית מקרני השמש ועד לשימוש ביתי.

שלב 1: הפעלת הפאנלים באמצעות אור השמש

כל פנל אנרגיה סולארית בנוי משכבה של תארי סיליקון, מסגרת מתכתית, מעטפת זכוכית וחיווט. לקבלת אפקט מקסימלי, הלוחות מקובצים יחד ל"מערכים" ומונחים על גגות או שטחים חיצוניים. התאים הסולאריים, המכונים גם תאים פוטו-וולטאים, סופגים את אור השמש בשעות היום.

שלב 2: התאים מייצרים זרם חשמלי

בתוך כל תא סולארי נמצא רקיק מוליך למחצה העשוי משתי שכבות סיליקון. שכבה אחת טעונה במטען חיובי, והשניה טעונה במטען שלילי וכך נוצר שדה חשמלי.

כאשר אנרגיית האור מהשמש פוגעת בתא סולארי פוטו-וולטאי, היא ממריצה את התא וגורמת לאלקטרונים להשתחרר מהאטומים בתוך הרקיק המוליך למחצה. אלקטרונים רופפים אלה מופעלים על ידי השדה החשמלי המקיף את הרקיק ותנועה זו יוצרת זרם חשמלי.

שלב 3: האנרגיה החשמלית מומרת

כעת הגענו לשלב בו הפאנלים הסולאריים עובדים ביעילות על מנת להפוך את אור השמש לחשמל. החשמל הנוצר בשלב זה נקרא חשמל בזרם ישיר (DC), שהוא איננו סוג החשמל המוזרם אל הבתים. יש להמירו לזרם חלופי (AC). ניתן לשנות בקלות את הזרם הישיר בזרם החלופי באמצעות אינוורטר.

במערכות סולאריות מודרניות, ניתן להגדיר ממיר אחד לכל המערכת או במספר רב של מיקרו-ממירים המחוברים מאחורי הפנלים הסולאריים.

שלב 4: אספקת חשמל לרשת הארצית

לאחר שאנרגיית השמש הוסבה מזרם ישיר לזרם חלופי, היא עוברת דרך אמצעי המדידה ומוזרמת לרשת החשמל הארצית. בכך אתם הופכים לספקי אנרגיה של חברת החשמל ומרוויחים כספית את החשמל שלא ניצלתם. כיוון שאתם עדיין מחוברים לחברת החשמל, אתם מקבלים את כמות החשמל הדרושה לכם כך ששום דבר בבית לא משתנה.

לסיכום: 

כעת כשיש לכם את הידע הבסיסי בנושא, אתם יכולים להבין בעצמכם כמה הרשת הזו פשוטה, אמינה ורווחית. כוחה של השמש יכולה ליצור לכם אנרגיה חשמלית המומרת לכסף. סלע תשתיות מתחייבת לחשב ולתכנן יחד איתכם את כל הנתונים בדגש להוצאות והכנסות לתשואה המירבית שניתן להפיק מרשת החשמל הסולארית בביתכם לטווח הרחוק.

מוזמנים לקרוא על גדר סולארית

וגם על חווה סולארית 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

חדש: משרד האנרגיה מאשר הקמת דונם סולארי בחלקה א' בכל נחלה – בהליך מהיר ומקוצר

בשורה לכל בעלי הנחלות במושבים הכפריים במדינת ישראל: מעכשיו ניתן להקים דונם סולרי בחלקה א׳ בכל נחלה – בהליך מהיר ומקוצר ולייצר אנרגיה ירוקה ומקור הכנסה משמעותי! היכן וכיצד ניתן להקים שדה סולארי? הקמת מתקנים פוטו וולטאיים בתחום חלקה א' של יישוב כפרי, הינה מתוקף תמ"א 1. היא מתייחסת לשטח בגודל של עד 1 דונם

קרא עוד ›
פאנל סולארי

אגירת אנרגיה סולארית

בעידן שבו המודעות לשימוש באנרגיה ירוקה ומתחדשת גוברת, אנרגיה סולארית נחשבת לאחת הדרכים המבטיחות ביותר לטיפול במשבר האקלים. אנשי מקצוע ומדענים ברחבי העולם מתמקדים בפיתוח טכנולוגיות לאגירת אנרגיה סולארית, במטרה להפוך אותה ליותר יעילה ונגישה. אף על פי שהשימוש באנרגיה סולארית נושא בחובו יתרונות רבים, קיימת בעיה מרכזית אחת: התלות בתנאי מזג האוויר ובשעות היום.

קרא עוד ›
מערכות סולאריות מסחריות

מערכת סולארית לעסק – לשמש יש פוטנציאל עסקי גדול. אל תפספסו אותו

בנוסף ליתרונות שמגלמת כל מערכת סולארית, לרבות מערכות סולאריות ביתיות, מערכת סולארית לעסק מגלמת מספר יתרונות ספציפיים ומשמעותיים לבעלי חברות ועסקים. עוד ועוד עסקים רותמים את קרני השמש לצורך טובת הסביבה וטובתם העסקית. במאמר זה נעסוק על מה שתרוויחו בתור בעלי חברות ועסקים ע"י הקמת מערכת סולארית, נפרט סוגים שונים של מערכות סולאריות רלוונטיות לכם

קרא עוד ›
דילוג לתוכן