רוצים לעבור לעצמאות סולארית? להיות ללא תלות בגורמים חיצוניים כמו חברת חשמל? בואו לשמוע על מערכות אגירה

חשמל לכל כיס​

השאירו פרטים

ההשקעה במערכת פאנלים סולאריים להוזלת עלויות צריכת החשמל סובלת מדימוי גרוע. וזאת למרות שלהשקיע היום במערכת סולארית הינה משתלמת יותר מתמיד. את זה תשמעו גם מארגונים ירוקים שמצטרפים לעידוד המהפכה למרות שוק אנרגיית הגז הצומח בארצנו בשנים האחרונות. כיום, יותר מתמיד, האפשרות להשיג תשואה גבוהה מהאנרגיה הסולארית היא ממשית. חשוב גם לציין שניתן להשיג פטורים ממיסים כגון מס הכנסה, מס ערך מוסף, היטל השבחה וארנונה- כל אלו באים כהטבה מהמדינה כדי להפוך את התקנת המערכת למשתלמת מאוד.

כאן מגיע השאלה- אם מדובר בהצעה כל כך מפתה, מדוע קהל כה מצומצם של ישראלים בוחרים להתקין מערכת סולארית ביתית?

שורש הבעיה נובע ממחסור בהסברה והשיווק בתחום מצד המדינה. השיח והמודעות הציבורית בנושא לוקים בחסר ולכן לא מפתיע שאנו כל כך רחוקים מניצול אופטימלי של השקעה מסוג זה.

חשמל לכל כיס

לא רבים מודעים לכך, התקנת ותחזוקת פאנלים סולאריים זו לא השקעה למי שידם משגת בלבד. המחירים למערכות כאלו בירידה מתמדת ככל שהטכנולוגיה משתכללת ומתקדמת בזכות חומר הסיליקון המשמש לייצור הפאנלים הסולאריים- מחירו יורד בכל העולם, ובעיקר בזכות התחרות הרבה בין חברות ישראליות למערכות פאנלים סולאריים. כיום לא רק בעלי נכסים פרטיים יכולים להתקין מערכות סולאריות. גם דיירי בית משותף יכולים לחבור יחד ולהקים מערכת שכזו על גג הבניין ובכך להוזיל את עלויות החשמל לכל הדיירים, להשתמש ברווחים לכיסוי הוצאות דמי הניהול או וועד הבית ולהעלות את ערכה של כל דירה בבניין.

הסיבה הנוספת לכך שתחום האנרגיה הסולארית הפרטית סובל מתדמית שלילית מגיע מהמקום שלפני ספטמבר 2018 (לפני החלת החוקים החדשים ושלל ההטבות) היו הרבה חורים ותחומים אפורים בנושא מה שהביא לכניסת חברות רבות בתחום האנרגיה הירוקה שהייתה חדשה ולא היה על כך מספיק פיקוח. שיא המשבר היה בשנת 2013 ומספר לא מבוטל מאותן חברות פשטו את הרגל. בסופו של דבר המשבר חלף, החוקים, הפיקוח והסדר נכנסו במקומם, אך הדימוי השלילי עדיין נותר.

נסכם

תחום האנרגיה הסולארית בישראל סובל מדימוי חלש בגלל שהממשלה מעדיפה לקדם ולהטמיע בשיח הציבורי את  אנרגיית הגז על חשבון אנרגיית השמש. אנשים חוששים להיכנס לתהליך התקנת הפאנלים הסולאריים בגלל צלקות העבר שנותרו בתחום ובגלל עלויות יקרות, נזכיר שגם הן שייכות לעבר, וכל זה למרות שמערכת כזו תעלה את ערך הנכס, תחסוך בהוצאות החשמל ואף תתגמל ברווח כספי על החשמל העודף.

אם עדיין נותרו לכם איזשהן חששות או שאלות בנושא אנו בסלע תשתיות נשמח לשמוע ולסייע לכם.

מוזמנים לקרוא על גדר סולארית

וגם על חווה סולארית 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

חדש: משרד האנרגיה מאשר הקמת דונם סולארי בחלקה א' בכל נחלה – בהליך מהיר ומקוצר

בשורה לכל בעלי הנחלות במושבים הכפריים במדינת ישראל: מעכשיו ניתן להקים דונם סולרי בחלקה א׳ בכל נחלה – בהליך מהיר ומקוצר ולייצר אנרגיה ירוקה ומקור הכנסה משמעותי! היכן וכיצד ניתן להקים שדה סולארי? הקמת מתקנים פוטו וולטאיים בתחום חלקה א' של יישוב כפרי, הינה מתוקף תמ"א 1. היא מתייחסת לשטח בגודל של עד 1 דונם

קרא עוד ›
פאנל סולארי

אגירת אנרגיה סולארית

בעידן שבו המודעות לשימוש באנרגיה ירוקה ומתחדשת גוברת, אנרגיה סולארית נחשבת לאחת הדרכים המבטיחות ביותר לטיפול במשבר האקלים. אנשי מקצוע ומדענים ברחבי העולם מתמקדים בפיתוח טכנולוגיות לאגירת אנרגיה סולארית, במטרה להפוך אותה ליותר יעילה ונגישה. אף על פי שהשימוש באנרגיה סולארית נושא בחובו יתרונות רבים, קיימת בעיה מרכזית אחת: התלות בתנאי מזג האוויר ובשעות היום.

קרא עוד ›
מערכות סולאריות מסחריות

מערכת סולארית לעסק – לשמש יש פוטנציאל עסקי גדול. אל תפספסו אותו

בנוסף ליתרונות שמגלמת כל מערכת סולארית, לרבות מערכות סולאריות ביתיות, מערכת סולארית לעסק מגלמת מספר יתרונות ספציפיים ומשמעותיים לבעלי חברות ועסקים. עוד ועוד עסקים רותמים את קרני השמש לצורך טובת הסביבה וטובתם העסקית. במאמר זה נעסוק על מה שתרוויחו בתור בעלי חברות ועסקים ע"י הקמת מערכת סולארית, נפרט סוגים שונים של מערכות סולאריות רלוונטיות לכם

קרא עוד ›
דילוג לתוכן