רוצים לעבור לעצמאות סולארית? להיות ללא תלות בגורמים חיצוניים כמו חברת חשמל? בואו לשמוע על מערכות אגירה

מערכת סולארית עצמאית

השאירו פרטים

בעיית האקלים וזיהום האוויר בכדור הארץ הפכו כבר מזמן לנושא שמעסיק אלפי אנשים וארגונים ברחבי העולם. בשלב כזה או אחר הבינו גם הממשלות ברחבי העולם שיש להן תפקיד משמעותי במלחמה במשבר האקלים, והחלו גם הם לנקוט צעדים כאלה ואחרים במטרה לסייע בהפחתת הזיהום ברחבי הכדור. התופעה מתרחבת ויותר ויותר אנשים וגופים פרטיים מחליטים לקחת חלק במהפכת האנרגיה הירוקה ומנצלים שטחים פנויים לרבות גגות להתקנת מערכות סולאריות ועוברים לשימוש באנרגיה סולארית בלבד. מי בעצם יכול להצטרף ומה היתרונות במעבר? נשמח לעשות סדר בדברים.

מערכת סולארית

מערכת סולארית עצמאית, למי היא מתאימה?

מערכת סולארית להתקנה על גגות פרטיים בכל גודל, מאפשרת לכל אדם בעל גג פנוי להרוויח מהשמש ולחסוך בהוצאות החשמל.

מערכות סולאריות מסחריות

היתרונות של מערכת סולארית עצמאית

באילו אמצעים ירוקים ניתן לייצר חשמל?

חשמל ירוק ניתן לייצר על ידי שימוש באמצעים טבעיים כמו מים, רוח או קרני השמש. ברחבי העולם נעשה שימוש בכל אחד מן הדרכים הללו בשביל לייצר חשמל ירוק, אשר מאפשר להילחם בזיהום האוויר, וגם להשתמש במקורות אנרגיה שאינם עולים כסף (לעומת פחם, נפט או גז שמדינותשאין להן משל עצמן, צריכות לרכוש אותם ממדינות אחרות). בישראל אין את היכולת לייצר חשמל בכמות מספקת באמצעות רוח או מים, אך דווקא שימוש בקרני השמש יכול להיות יעיל במיוחד במדינה שטופת שמש כמו ישראל. ואכן, מערכות סולאריות הפכו להיות חלק בלתי נפרד מכמעט כל בית בישראל, כאשר נעשה בו שימוש במכשיר שנקרא "דוד שמש" לצורך חימום מים בכמויות גדולות.

מהי מערכת סולארית עצמאית?

חוץ מדודי השמש המשמשים כבר במרבית הבתים בישראל, רבים מבינים את התועלת העצומה בשימוש עם מערכות סולאריות, ובוחרים להתקין מערכת סולארית עצמאית לייצור חשמל בצורה עצמית. המערכת יכולה לשמש בכדי לחבר לחשמל מקומות בהם אין גישה לרשת החשמל כמו מחנות צבאיים ויישובים מרוחקים, אך בהחלט גם עבור אנשים שרוצים להיפטר מהתשלום הקבוע לחברת החשמל, ועל הדרך לסייע במאבק הגלובלי בהתחממות כדור הארץ. מערכת סולארית עצמאית נחשבת למשתלמת במיוחד בזכות העובדה שתוכלו גם למכור את החשמל העודף שאתם מייצרים לחברת החשמל, אשר מחויבת על פי חוק לחתום איתכם על חוזה לרכישת החשמל העודף שלכם.

מי מבצע התקנה של מערכות סולאריות? 

ישנם לא מעט חברות העוסקות במכירה והתקנה של מערכות סולאריות עבור לקוחות פרטיים ועסקיים. אולם, כאשר מדובר על עסקה גדולה כל כך כמו רכישת מערכת שאמורה להחזיק מעמד למשך שנים רבות, כדאי מאוד לרכוש את המערכת אך ורק אצל חברה אמינה ומקצועית, אשר מחזיקה בניסיון ובידע הדרושים בשביל לבצע את העבודה כמו שצריך. חברה כזה היא למשל סלע תשתיות אשר עוסקת בתחום המערכות הסולאריות זה למעלה מעשור, ומבצעת התקנות של מערכות סולאריות בכל רחבי הארץ. אנשי החברה מחזיקים בידע ובניסיון רב, ומתמחים גם בביצוע תיקון מערכות סולארית.

תחזוקה של מערכות סולאריות

כמו כן אנשי סלע תשתיות מבצעים את עבודות התחזוקה הנדרשות עבור פעילותה התקינה של המערכת. גם כאשר נראה שהמערכת עובדת כמו שצריך, יש צורך בביצוע בדיקה תקופתית על ידי אנשי מקצוע, שיכולים לתת חוות דעת גם על יעילותה של המערכת. לדוגמא, במקרה בו הקולטים נעשו מלוכלכים, הם קולטים הרבה פחות מקרני השמש, וממילא המערכת מייצרת כמות קטנה יותר של חשמל. במקרה כזה פנייה אל חברה כמו סלע תשתיות המבצעת ניקוי מערכות סולאריות יכולה לחסוך לא מעט כסף.

לקריאה על שרטוט מערכות סולאריות לחצו כאן >>

מוזמנים לקרוא גם על גדר סולארית

וגם על חווה סולארית

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

חדש: משרד האנרגיה מאשר הקמת דונם סולארי בחלקה א' בכל נחלה – בהליך מהיר ומקוצר

בשורה לכל בעלי הנחלות במושבים הכפריים במדינת ישראל: מעכשיו ניתן להקים דונם סולרי בחלקה א׳ בכל נחלה – בהליך מהיר ומקוצר ולייצר אנרגיה ירוקה ומקור הכנסה משמעותי! היכן וכיצד ניתן להקים שדה סולארי? הקמת מתקנים פוטו וולטאיים בתחום חלקה א' של יישוב כפרי, הינה מתוקף תמ"א 1. היא מתייחסת לשטח בגודל של עד 1 דונם

קרא עוד ›
פאנל סולארי

אגירת אנרגיה סולארית

בעידן שבו המודעות לשימוש באנרגיה ירוקה ומתחדשת גוברת, אנרגיה סולארית נחשבת לאחת הדרכים המבטיחות ביותר לטיפול במשבר האקלים. אנשי מקצוע ומדענים ברחבי העולם מתמקדים בפיתוח טכנולוגיות לאגירת אנרגיה סולארית, במטרה להפוך אותה ליותר יעילה ונגישה. אף על פי שהשימוש באנרגיה סולארית נושא בחובו יתרונות רבים, קיימת בעיה מרכזית אחת: התלות בתנאי מזג האוויר ובשעות היום.

קרא עוד ›
מערכות סולאריות מסחריות

מערכת סולארית לעסק – לשמש יש פוטנציאל עסקי גדול. אל תפספסו אותו

בנוסף ליתרונות שמגלמת כל מערכת סולארית, לרבות מערכות סולאריות ביתיות, מערכת סולארית לעסק מגלמת מספר יתרונות ספציפיים ומשמעותיים לבעלי חברות ועסקים. עוד ועוד עסקים רותמים את קרני השמש לצורך טובת הסביבה וטובתם העסקית. במאמר זה נעסוק על מה שתרוויחו בתור בעלי חברות ועסקים ע"י הקמת מערכת סולארית, נפרט סוגים שונים של מערכות סולאריות רלוונטיות לכם

קרא עוד ›
דילוג לתוכן