רוצים לעבור לעצמאות סולארית? להיות ללא תלות בגורמים חיצוניים כמו חברת חשמל? בואו לשמוע על מערכות אגירה

אנרגיה ירוקה בישראל

השאירו פרטים

את השפעותיה של ההתחממות הגלובלית כבר אי אפשר לפספס. חודשי הקיץ הופכים להיות חמים יותר מתמיד, ואנחנו כל העת מקבלים תמונות של נהרות ואגמים ברחבי אירופה והעולם אשר מתייבשים והופכים להיות קטנים הרבה יותר. למעשה, למרות המאמצים האדירים שנעשים בכדי להילחם בתופעה, יש עוד הרבה מה לעשות שלא נעשה. אחד התחומים שבהם נעשה השינוי הגדול ביותר בכדי לנסות ולשמור על כדור הארץ, הוא נושא ייצור החשמל. ברחבי העולם מנסים יותר ויותר להפסיק את התלות בחומרים מזהמים כמו נפט או פחם עבור ייצור של חשמל, ולעבור לשימוש עם אנרגיה ירוקה. ייצור של חשמל באנרגיה ירוקה בישראל מתבצע באמצעות ניצול של אנרגיות אשר קיימות בטבע ללא הגבלה – קרני השמש, משב הרוח או זרימת המים.

שימוש עם אנרגיה ירוקה בישראל

גם בישראל נעשים מאמצים לעבור כמה שיותר לשימוש עם אנרגיה ירוקה, ולהפסיק לזהם את כדור הארץ. למעשה, למרות תוכניות מרחיקות לכת של המשרד להגנת הסביבה והממשלות השונות, עדיין יש עוד מקום לשיפור רב ולא מעט דברים שאפשר לעשות. בכל מקרה, בישראל שטופת השמש הדרך הטובה ביותר לייצר חשמל באנרגיה ירוקה היא על ידי ניצול קרני השמש. ואכן, מערכות סולאריות המפיקות חשמל מקרני השמש הפכו להיות משהו נפוץ מאוד במדינת ישראל, גם בתור מערכות סולאריות ביתיות המפיקות חשמל לשימוש פרטי, וגם מערכות סולאריות מסחריות שמפיקות חשמל עבור מקומות מסחריים גדולים. למעשה, כמעט בכל בית בישראל ישנה מערכת סולאריות קטנה – דוד השמש, אשר פועל באמצעות לוחות סולאריים ומחמם את המים שבהם אנחנו מתקלחים. עם זאת, בישראל לא נעשה שימוש כמעט באנרגיית הרוח והמים בכדי לייצר חשמל, מאחר ואין בישראל את היכולת לייצר חשמל בכמות מספקת מן המשאבים הללו.

למה אנשים מתקינים מערכות סולאריות ביתיות?

אם שמתם לב שיותר ויותר אנשים אשר מתקינים מערכות סולאריות ביתיות, אולי תהיתם מה הסיבה לכך. אז כדאי לדעת שלשימוש עם מערכות סולאריות ביתיות עבור ייצור חשמל יש יתרונות רבים. היתרון העיקרי שהוא כנראה גם הגורם העיקרי במרבית המקרים, זהו החיסכון שנוצר בתשלומי החשמל. במקום לשלם תשלומים חודשיים גבוהים לחברת החשמל, ניתן לייצר חשמל לבד באמצעיים חינמיים (קרני השמש) ולחסוך לא מעט כסף. אולם, כמובן שלשימוש עם מערכות סולאריות ביתיות יש גם ערך מוסף לא קטן, בזכות העובדה שמדובר על חשמל שמיוצר באנרגיה ירוקה, וכל מערכת סולאריות נוספת שקיימת, מפחיתה את הצורך לייצר חשמל בשיטות המסורתיות והמזהמות, ומסייעות למלחמה בהתחממות הגלובלית של כדור הארץ.

מי יכול להתקין מערכת סולארית ביתית?

התקנה של מערכת סולארית ביתית היא ללא ספק דבר חשוב ומשתלם. אולם, לא כל אחד יכול להתקין את המערכת אצלו בבית. בכדי להתקין מערכות סולאריות ביתיות (ואותו הדבר גם כאשר מדובר על מערכות סולאריות מסחריות) יש צורך בגג ישר מספיק גדול בשביל להכיל את הלוחות הגדולים שצריך להתקין בשביל המערכת. הלוחות הללו הם למעשה הקולטים, אשר מסוגלים לקלוט את קרני השמש שלאחר מכן מומרים לאנרגיית חשמל שאפשר להשתמש בה בבית. במקרים מסוימים לבניינים ובתים פרטיים ישנו גג קטן, אשר מאפשר להתקין בו מערכת סולארית, אך לא מספיק גדולה בשביל לספק את כל תצרוכת החשמל של הבית. ולכן, בכל מקרה לגופו וכל משפחה צריכה לעשות את החישובים שלה, בתוך כמה זמן ההשקעה הראשונית על המערכת תוכל להחזיר את עצמה, והאם זה משתלם להם להתקין את המערכת לפי כמות החשמל המשוערת שהיא תוכל לייצר עבורם.

לקריאה על גדר סולארית לחצו כאן >>

וגם על חווה סולארית

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

חדש: משרד האנרגיה מאשר הקמת דונם סולארי בחלקה א' בכל נחלה – בהליך מהיר ומקוצר

בשורה לכל בעלי הנחלות במושבים הכפריים במדינת ישראל: מעכשיו ניתן להקים דונם סולרי בחלקה א׳ בכל נחלה – בהליך מהיר ומקוצר ולייצר אנרגיה ירוקה ומקור הכנסה משמעותי! היכן וכיצד ניתן להקים שדה סולארי? הקמת מתקנים פוטו וולטאיים בתחום חלקה א' של יישוב כפרי, הינה מתוקף תמ"א 1. היא מתייחסת לשטח בגודל של עד 1 דונם

קרא עוד ›
פאנל סולארי

אגירת אנרגיה סולארית

בעידן שבו המודעות לשימוש באנרגיה ירוקה ומתחדשת גוברת, אנרגיה סולארית נחשבת לאחת הדרכים המבטיחות ביותר לטיפול במשבר האקלים. אנשי מקצוע ומדענים ברחבי העולם מתמקדים בפיתוח טכנולוגיות לאגירת אנרגיה סולארית, במטרה להפוך אותה ליותר יעילה ונגישה. אף על פי שהשימוש באנרגיה סולארית נושא בחובו יתרונות רבים, קיימת בעיה מרכזית אחת: התלות בתנאי מזג האוויר ובשעות היום.

קרא עוד ›
מערכות סולאריות מסחריות

מערכת סולארית לעסק – לשמש יש פוטנציאל עסקי גדול. אל תפספסו אותו

בנוסף ליתרונות שמגלמת כל מערכת סולארית, לרבות מערכות סולאריות ביתיות, מערכת סולארית לעסק מגלמת מספר יתרונות ספציפיים ומשמעותיים לבעלי חברות ועסקים. עוד ועוד עסקים רותמים את קרני השמש לצורך טובת הסביבה וטובתם העסקית. במאמר זה נעסוק על מה שתרוויחו בתור בעלי חברות ועסקים ע"י הקמת מערכת סולארית, נפרט סוגים שונים של מערכות סולאריות רלוונטיות לכם

קרא עוד ›
דילוג לתוכן