רוצים לעבור לעצמאות סולארית? להיות ללא תלות בגורמים חיצוניים כמו חברת חשמל? בואו לשמוע על מערכות אגירה

אנרגיה סולארית יתרונות וחסרונות

השאירו פרטים

השימוש עם אנרגיה סולארית הפך להיות אחד הדברים הבולטים ביותר במלחמה בזיהום האוויר ובהתחממות הגלובלית של כדור הארץ. למעשה, בגלל שאחד הגורמים העיקריים לזיהום העולמי הוא נושא ייצור החשמל, נעשו מאמצים אדירים בכדי למצוא תחליפים אחרים אשר מאפשרים לייצר חשמל מבלי לזהם את העולם. בשיטה המסורתית, ייצור של חשמל מתבצע באמצעות שריפה של דלקים מאובנים כמו פחם, גז או נפט – מה שגורם לזיהום אוויר עצום, וגם עולה לא מעט כסף. בעזרת אנרגיה סולארית, ניתן להפיק חשמל ירוק – כזה שלא צריך לזהם את הסביבה בשביל לייצר אותו. מדובר על מערכת אשר מאפשרת לקלוט את קרני השמש – משאב חינמי ובלתי מזהם, ולהפוך את האנרגיה שבהם לחשמל בו אפשר להשתמש. במאמר הבא תמצאו מידע על אנרגיה סולארית יתרונות וחסרונות

אנרגיה סולארית יתרונות וחסרונות

מה היתרונות של שימוש עם אנרגיה סולארית?

רכישה והתקנה של מערכות סולאריות היא ללא ספק דבר משתלם וחכם במיוחד. למעשה, לשימוש עם אנרגיה סולארית יש לא מעט יתרונות, ובהם:

  • חיסכון כספי: בכל חודש אנחנו נדרשים לשלם עבור החשמל שאנחנו צורכים, תשלום גבוה לחברת החשמל. כאשר אתם מתקינים מערכות סולאריות ביתיות, אתם יכולים לייצר בעצמכם את החשמל שאתם צורכים ולהשתמש בו, וכך לשלם פחות או אפילו לא לשלם בכלל לחברת החשמל. כמובן שהמערכת עצמה עולה כסף, אך במרבית המקרים החיסכון יעלה על עלות ההתקנה של המערכת בתוך מספר שנים בודדות (תלוי כמובן בגודל המערכת).
  • שמירה על הסביבה: ייצור של חשמל באמצעות מערכות סולאריות אינו מזהם כלל את הסביבה, ומאפשר לכל אחד ואחת מאיתנו לתת יד במלחמה על כדור הארץ וכנגד זיהום האוויר וההתחממות הגלובלית.
  • מכירת חשמל: במקרים בהם אתם יכולים לייצר חשמל בכמות גדולה יותר ממה שאתם צריכים, חברת החשמל מחויבת בחוק לרכוש מכם את עודפי החשמל בחוזה ל – 25 שנה, וכך תוכלו גם להרוויח כסף מן הצד בזכות המערכת.

מה החסרונות של שימוש עם אנרגיה סולארית?

החיסרון הבולט ביותר של שימוש עם מערכות סולאריות, אלו ימי החורף שבהם השמש כמעט ולא יוצאת החוצה, ואז למעשה אין ממש שימוש עם המערכת. ולכן, מערכות סולאריות מתאימות היטב לאקלים הישראלי אשר בו החורף קצר וחלש יחסית, ויש בו שעות רבות של שמש. עניין נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא נושא גודלם של הלוחות הסולאריים. בשביל להפיק כמות חשמל כזאת שתהפוך את התקנת המערכת למשתלמת, יש צורך בגג גדול מספיק אשר יוכל להכיל כמות מספקת של הלוחות הסולאריים. במקרים מסוימים כמו בגגות של מקומות מסחריים יש מקום גדול במיוחד אשר בו אין ספק שהתקנה של מערכות סולאריות מסחריות תהיה משתלמת, אך בגגות של בתים פרטיים ובניינים צריך לבדוק כל מקרה לגופו האם כמות החשמל שהמערכת תוכל לייצר תהיה משתלמת ושווה את ההשקעה הראשונית.

כיצד מתקינים מערכת סולארית?

ישנן לא מעט חברות אשר מתעסקות עם התקנה של מערכות סולאריות. אולם, בין אם מדובר על התקנה של מערכת סולארית ביתית או מסחרית, הדבר הראשון שצריך לשים לב אליו הוא איכות השירות שהחברה מעניקה. מאחר ומדובר על מערכת יקרה שאמורה ללוות אתכם במשך שנים רבות, עניין השירות הוא נושא חשוב מאוד, שכדאי מאוד לשים לב אליו בכדי שלא תישארו בעתיד ללא מענה. חברת סלע תשתיות מערכות סולאריות היא אחת החברות המובילות בישראל בתחום המערכות הסולאריות, ואחד מן היתרונות הרבים שלה, הוא העובדה שהחברה מקפידה על מתן שירות ברמה הגבוהה ביותר, כך שהלקוח יכול לדעת שיקבל מענה עבור על בעיה או שאלה שתעלה בצורה המהירה והטובה ביותר.

לקריאה על גדר סולארית לחצו כאן >>

וגם על חווה סולארית

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

חדש: משרד האנרגיה מאשר הקמת דונם סולארי בחלקה א' בכל נחלה – בהליך מהיר ומקוצר

בשורה לכל בעלי הנחלות במושבים הכפריים במדינת ישראל: מעכשיו ניתן להקים דונם סולרי בחלקה א׳ בכל נחלה – בהליך מהיר ומקוצר ולייצר אנרגיה ירוקה ומקור הכנסה משמעותי! היכן וכיצד ניתן להקים שדה סולארי? הקמת מתקנים פוטו וולטאיים בתחום חלקה א' של יישוב כפרי, הינה מתוקף תמ"א 1. היא מתייחסת לשטח בגודל של עד 1 דונם

קרא עוד ›
פאנל סולארי

אגירת אנרגיה סולארית

בעידן שבו המודעות לשימוש באנרגיה ירוקה ומתחדשת גוברת, אנרגיה סולארית נחשבת לאחת הדרכים המבטיחות ביותר לטיפול במשבר האקלים. אנשי מקצוע ומדענים ברחבי העולם מתמקדים בפיתוח טכנולוגיות לאגירת אנרגיה סולארית, במטרה להפוך אותה ליותר יעילה ונגישה. אף על פי שהשימוש באנרגיה סולארית נושא בחובו יתרונות רבים, קיימת בעיה מרכזית אחת: התלות בתנאי מזג האוויר ובשעות היום.

קרא עוד ›
מערכות סולאריות מסחריות

מערכת סולארית לעסק – לשמש יש פוטנציאל עסקי גדול. אל תפספסו אותו

בנוסף ליתרונות שמגלמת כל מערכת סולארית, לרבות מערכות סולאריות ביתיות, מערכת סולארית לעסק מגלמת מספר יתרונות ספציפיים ומשמעותיים לבעלי חברות ועסקים. עוד ועוד עסקים רותמים את קרני השמש לצורך טובת הסביבה וטובתם העסקית. במאמר זה נעסוק על מה שתרוויחו בתור בעלי חברות ועסקים ע"י הקמת מערכת סולארית, נפרט סוגים שונים של מערכות סולאריות רלוונטיות לכם

קרא עוד ›
דילוג לתוכן