רוצים לעבור לעצמאות סולארית? להיות ללא תלות בגורמים חיצוניים כמו חברת חשמל? בואו לשמוע על מערכות אגירה

פאנלים סולאריים מחיר

השאירו פרטים

אם היינו ניגשים לפני כמה עשורים לאדם, ואומרים לו שבמקום שהוא יצטרך לשלם לחברת החשמל עבור החשמל, חברת החשמל תשלם לו עבור חשמל שהוא מייצר, כנראה שהוא היה בטוח שאנחנו הוזים. תהליך ייצור החשמל בצורה המסורתית כלל שריפה של דלקים מאובנים כמו פחם, גז ונפט, והיה יכול להתבצע רק באתרים של חברת החשמל – ולא בבית פרטי של מישהו. אולם, זמנים השתנו והטכנולוגיה מאפשרת לנו לבצע ולייצר לא מעט דברים בצורה קלה ונוחה הרבה יותר. גם ייצור החשמל עבר שינוי, וכאשר הצליחו להבין שניתן לייצר חשמל בדרכים שאינן מזהמות, חלחלה ההבנה כי מדובר על משהו חשוב והכרחי אשר מספק את התשובה ההולמת לזיהום האוויר שגורמת הדרך המסורתית לייצור חשמל.

כיצד ניתן לייצר חשמל בדרך לא מזהמת?

ייצור של חשמל ירוק (כזה שבתהליך הייצור שלו לא נגרם לנזק לכדור הארץ) מתבצע על ידי אנרגיה הקיימת בדברים הקיימים בצורה תמידית בטבע, ללא צורך לחפש אחריהם או לשרוף אותם. ברחבי העולם נעשה שימוש באנרגיית המים והרוח בכדי לייצר חשמל ירוק בכמות מסחרית, אך בישראל אין את האפשרות לייצר בשיטות הללו. אולם, ישראל התברכה (או התקללה – תלוי מאיזה צד מסתכלים על זה) בשמש שקופחת על ראשנו במשך חודשים רבים בשנה, מה שמאפשר לייצר חשמל באמצעות מערכות סולאריות, הקולטות את האנרגיה שקיימת בקרני השמש, וממירות אותה לחשמל בר שימוש. כיום, מערכות סולאריות ביתיות וכן מערכות סולאריות מסחריות נפוצות מאוד כמעט בכל מקום בארץ, והן משמשות לייצור עצמי של חשמל הפוטר את בעליהן מהתלות בחברת החשמל ומשימוש בחשמל מזהם.

כיצד עוברים לשימוש עם מערכת סולארית?

ישנן לא מעט חברות בארץ אשר ישמחו לבצע אצלכם התקנה של מערכת סולארית, כאשר התנאי הכמעט יחיד שנדרש מכם הוא מקום מספיק גדול בו יהיה ניתן להעמיד את הפאנלים הסולאריים (בדרך כלל מדובר על גג המבנה). כמובן, ככל שמדובר על מקום גדול יותר, כך יש אפשרות להניח כמות גדולה יותר של פאנלים, והמערכת תוכל להפיק יותר חשמל בכל יום. הפאנלים עצמם שהם בעצם לוחות מיוחדים אשר עשויים מחומרים מיוחדים הקולטים אליהם את קרני השמש, הם הדבר הגדול והיקר ביותר בכל מערכת סולארית, כאשר פאנלים סולאריים מחיר נקבע לפי הכמות שאותה אפשר להניח במקום.

האם התקנה של מערכת סולארית היא משהו משתלם כלכלית?

מחירי המערכות הסולאריות ירדו בצורה משמעותית בשנים האחרונות, וכיום כמעט כל אחד שיש לו מקום להניח פאנלים סולאריים, יכול להתקין מערכת סולארית שתוכל להפיק חשמל, שהחיסכון בתשלומי החשמל בזכותה תכסה במהרה את עלות המערכת והתקנתה. למעשה, כאשר מדובר על מקום גדול עם לוחות סולאריים גדולים, תוכלו גם למכור את עודפי החשמל לחברת החשמל שמחויבת לרכוש מכם אותם בחוזה ל – 25 שנה.

איזה תחזוקה דורשת מערכת סולארית?

מערכת סולארית כמעט ואיננה דורשת תחזוקה מיוחדת, מלבד ביקורת שגרתית על מנת לוודא שהכול תקין, וניקוי אחת לתקופה של הפאנלים הסולאריים. אמנם, חשוב מאוד להפקיד על הניקיון של הפאנלים, משום שכאשר הם מלוכלכים, היכולת שלהם לקלוט את קרני השמש פוחתת משמעותית והמערכת תספק לכם הרבה פחות חשמל. חברת סלע תשתיות מערכות סולאריות עוסקת בתחום המערכות הסולאריות כבר יותר מעשר שנים, והיא מבצעת התקנה של מערכות סולאריות ביתיות ועסקיות עבור לקוחות מכל רחבי הארץ. בין היתר החברה מציעה שירותי תחזוקה עבור מערכות סולאריות קיימות, והיא מבצעת ניקוי מערכות סולאריות על ידי אנשי מקצוע שמגיעים ועושים את העבודה בגג ללא הפרעה לשגרת החיים בבית.

לקריאה על גדר סולארית לחצו כאן >>

וגם על חווה סולארית

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

חדש: משרד האנרגיה מאשר הקמת דונם סולארי בחלקה א' בכל נחלה – בהליך מהיר ומקוצר

בשורה לכל בעלי הנחלות במושבים הכפריים במדינת ישראל: מעכשיו ניתן להקים דונם סולרי בחלקה א׳ בכל נחלה – בהליך מהיר ומקוצר ולייצר אנרגיה ירוקה ומקור הכנסה משמעותי! היכן וכיצד ניתן להקים שדה סולארי? הקמת מתקנים פוטו וולטאיים בתחום חלקה א' של יישוב כפרי, הינה מתוקף תמ"א 1. היא מתייחסת לשטח בגודל של עד 1 דונם

קרא עוד ›
פאנל סולארי

אגירת אנרגיה סולארית

בעידן שבו המודעות לשימוש באנרגיה ירוקה ומתחדשת גוברת, אנרגיה סולארית נחשבת לאחת הדרכים המבטיחות ביותר לטיפול במשבר האקלים. אנשי מקצוע ומדענים ברחבי העולם מתמקדים בפיתוח טכנולוגיות לאגירת אנרגיה סולארית, במטרה להפוך אותה ליותר יעילה ונגישה. אף על פי שהשימוש באנרגיה סולארית נושא בחובו יתרונות רבים, קיימת בעיה מרכזית אחת: התלות בתנאי מזג האוויר ובשעות היום.

קרא עוד ›
מערכות סולאריות מסחריות

מערכת סולארית לעסק – לשמש יש פוטנציאל עסקי גדול. אל תפספסו אותו

בנוסף ליתרונות שמגלמת כל מערכת סולארית, לרבות מערכות סולאריות ביתיות, מערכת סולארית לעסק מגלמת מספר יתרונות ספציפיים ומשמעותיים לבעלי חברות ועסקים. עוד ועוד עסקים רותמים את קרני השמש לצורך טובת הסביבה וטובתם העסקית. במאמר זה נעסוק על מה שתרוויחו בתור בעלי חברות ועסקים ע"י הקמת מערכת סולארית, נפרט סוגים שונים של מערכות סולאריות רלוונטיות לכם

קרא עוד ›
דילוג לתוכן