רוצים לעבור לעצמאות סולארית? להיות ללא תלות בגורמים חיצוניים כמו חברת חשמל? בואו לשמוע על מערכות אגירה

אגירת אנרגיה סולארית

השאירו פרטים

בעידן שבו המודעות לשימוש באנרגיה ירוקה ומתחדשת גוברת, אנרגיה סולארית נחשבת לאחת הדרכים המבטיחות ביותר לטיפול במשבר האקלים. אנשי מקצוע ומדענים ברחבי העולם מתמקדים בפיתוח טכנולוגיות לאגירת אנרגיה סולארית, במטרה להפוך אותה ליותר יעילה ונגישה.

אף על פי שהשימוש באנרגיה סולארית נושא בחובו יתרונות רבים, קיימת בעיה מרכזית אחת: התלות בתנאי מזג האוויר ובשעות היום. מכיוון שאנרגיה סולארית נוצרת רק כאשר השמש זורחת, בשעות הלילה או בימים עכורים ישנה ירידה ניכרת בתפוקת המערכת. כדי לפתור את הבעיה הזו, פותחו טכנולוגיות מתקדמות לאגירת האנרגיה הסולארית, כך שניתן יהיה להשתמש בה גם בשעות בהן הייצור נמוך או אפסי.

תהליך אגירת אנרגיה סולארית: איך זה עובד?

אגירת אנרגיה סולארית היא תהליך חשוב המאפשר לנו לנצל באופן מיטבי את הפוטנציאל של השמש. במהלך היום, כאשר השמש זורחת, מערכות סולאריות מייצרות יותר אנרגיה ממה שנדרש באותו רגע, ואותה אנרגיה עודפת נאגרת בסוללות מיוחדות, המשמשות כמאגרי אנרגיה לשימוש עתידי.

בשעות היום בהן קרינת השמש היא החזקה ביותר, המערכות הסולאריות פועלות במיטב יכולתן, והאנרגיה העודפת נצברת בסוללות. כאשר שוקעת השמש או בימים עכורים, אנו יכולים להשתמש באנרגיה שנשמרה, מה שמאפשר לנו להמשיך ליהנות מאנרגיה נקייה ויעילה ללא תלות בקרינת שמש ישירה. זהו שימוש חכם ומשתלם שמפחית את הצורך באנרגיה המגיעה ממקורות מזהמים ויקרים.

למה לבחור באגירת אנרגיה סולארית?

אגירת אנרגיה סולארית היא חלק מרכזי במעבר לאנרגיה נקייה ויעילה, תוך שיפור היציבות והאמינות של מערכות האנרגיה המתחדשת. כמו כן, אגירת אנרגיה סולארית מציעה מגוון יתרונות שמשפרים את היעילות של שימוש באנרגיה סולארית, ואלו כמה מהיתרונות העיקריים:

  • ניצול עודפי ייצור: אגירת אנרגיה סולארית מאפשרת אחסון אנרגיה עודפת בשעות השיא, מה שממקסם את ייצור האנרגיה הסולארית ומפחית בזבוז.
  • ספק חשמל יציב: מערכת אגירה מספקת חשמל גם בשעות ללא ייצור סולארי, ובכך מבטיחה ספק חשמל רציף ואמין.
  • תגובה לתנאי מזג אוויר: האנרגיה הנאגרת בסוללות מאפשרת שימוש סולארי גם בשעות החושך ובימים עכורים.
  • חיסכון בעלויות: אגירת האנרגיה הירוקה תורמת לחיסכון בעלויות החשמל לאורך זמן, ומפחיתה תלות במקורות אנרגיה יקרים ומזהמים.
  • תרומה לסביבה: שימוש במערכת אגירה מפחית את התלות באנרגיה ממקורות מתכלים ומזהמים, ובכך תורמת להגנה על הסביבה.
  • עצמאות אנרגטית: המעבר לאנרגיה נאגרת מגביר את העצמאות מרשת החשמל המרכזית ומעניק ביטחון אנרגטי גבוה יותר.

התקדמתם כבר לאנרגיה ירוקה?

בעזרת מערכת אגירה תוכלו למקסם את הניצול מהשמש!

כאמור, תחום האנרגיה הסולארית עובר חידושים טכנולוגיים כל הזמן. אנחנו ב"סלע תשתיות" גאים להיות מהמובילים ופורצי הדרך בישראל, במציאת פתרונות יצירתיים שהופכים את השימוש באנרגיה ירוקה ליותר יעיל וכדאי. 

כבר ברור שאנרגיה סולארית מהווה פתרון סביבתי וכלכלי, והמגמה העולמית מתקדמת לעבר שימוש רחב יותר באנרגיה נקייה, ובמרכז המהפכה הזו עומדת מערכת אגירת אנרגיה סולארית. 

השילוב של מערכות אגירת אנרגיה במערכת הסולארית מאפשרת לנו ניצול אופטימלי יותר של האנרגיה המיוצרת, על ידי שמירתה לשימוש בשעות שבהן הביקוש גבוה או הייצור נמוך.

בעזרת מערכת האגירה שלנו, אנו יכולים לסייע לכם להתמודד עם אחד האתגרים העיקריים בשימוש באנרגיה סולארית – תנאי מזג האוויר ושעות הערב/לילה.

ראו עוד: התקנת מערכות סולאריות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

חדש: משרד האנרגיה מאשר הקמת דונם סולארי בחלקה א' בכל נחלה – בהליך מהיר ומקוצר

בשורה לכל בעלי הנחלות במושבים הכפריים במדינת ישראל: מעכשיו ניתן להקים דונם סולרי בחלקה א׳ בכל נחלה – בהליך מהיר ומקוצר ולייצר אנרגיה ירוקה ומקור הכנסה משמעותי! היכן וכיצד ניתן להקים שדה סולארי? הקמת מתקנים פוטו וולטאיים בתחום חלקה א' של יישוב כפרי, הינה מתוקף תמ"א 1. היא מתייחסת לשטח בגודל של עד 1 דונם

קרא עוד ›
פאנל סולארי

אגירת אנרגיה סולארית

בעידן שבו המודעות לשימוש באנרגיה ירוקה ומתחדשת גוברת, אנרגיה סולארית נחשבת לאחת הדרכים המבטיחות ביותר לטיפול במשבר האקלים. אנשי מקצוע ומדענים ברחבי העולם מתמקדים בפיתוח טכנולוגיות לאגירת אנרגיה סולארית, במטרה להפוך אותה ליותר יעילה ונגישה. אף על פי שהשימוש באנרגיה סולארית נושא בחובו יתרונות רבים, קיימת בעיה מרכזית אחת: התלות בתנאי מזג האוויר ובשעות היום.

קרא עוד ›
מערכות סולאריות מסחריות

מערכת סולארית לעסק – לשמש יש פוטנציאל עסקי גדול. אל תפספסו אותו

בנוסף ליתרונות שמגלמת כל מערכת סולארית, לרבות מערכות סולאריות ביתיות, מערכת סולארית לעסק מגלמת מספר יתרונות ספציפיים ומשמעותיים לבעלי חברות ועסקים. עוד ועוד עסקים רותמים את קרני השמש לצורך טובת הסביבה וטובתם העסקית. במאמר זה נעסוק על מה שתרוויחו בתור בעלי חברות ועסקים ע"י הקמת מערכת סולארית, נפרט סוגים שונים של מערכות סולאריות רלוונטיות לכם

קרא עוד ›
דילוג לתוכן